2012. január 15., vasárnap

Tűpárna


Nagyon sok lelkes hölgy kézimunkázik világszerte. Mindannyian sokféle technikát ismernek. Ugyanazt a kihívást mindannyian másképp oldják meg, így egy alapötletből származó sok alkotás mind egyedi lesz. Egy ilyen csoport a Stichmap, ahol különféle kézimunkákkal foglalkozó hölgyek osztják meg egymással alkotásaikat, és élményeiket, és tanulnak új dolgokat.



A saját országunk népművészetét is megismertetjük így a világgal, és izgalmas belekóstolni más országokban élők hagyományos kézimunkáiba. Annak is megvan a maga varázsa, amikor a hagyományok megkötése nélkül alkot az ember valami újat, a már ismert alaptechnikákkal. Végül is a jövő nemzedékek majd azt kutatják mi mit csináltunk, hiszen mi vagyunk most a "nép", nem igaz? Akiknek "népművészetét" majd ők csodálhatják. Reméljük :)

Ez a tűpárna a Stichmap csoportban kiírt kihívásra született. Mindenki szív alakú párnát készített, mindenki egyszínű virágmintát rakott rá, mindenki szalagot tett rá. De a minta és a hímzéstechnika nem volt megkötés. Választhattam volna csipkét, vagy hajócsipkét is rá, de most a hímzés mellett döntöttem. Választhattam volna hagyományos magyar motívumot, de most valami újat akartam.

Ajándékba kaptam ezt a bögrét, és megtetszett a mintája. Látható rajta, hogy egy hímzést utánoz a bögrén, kíváncsi voltam, mennyire működik a dolog visszafelé, ha kihímzem. Ilyen lett:


Köszönöm Sharinak, a csoport vezetőjének az ötletet, és a segítséget. Élveztem, és jó volt látni, mennyi sok szép és különleges alkotás keletkezett Braziliától Malajziáig, örülök, hogy a részese lehettem.


2 megjegyzés: